Budapest bérlet vs. Máv

 2009.01.26. 11:51

Január elsejétől lehet kapni a fantasztikus- amúgy jó elgondoláson alapuló- Budapest bérletet. Teljes árú kerek 9000 forint. A bérlet maga elméletileg érvényes a közigazgatási határon belül a Bkv, a Volán és a Máv járműveire. DE! És itt jön a lényeg. Józan paraszti ésszel arra gondoltam, hogy amikor vonattal utazom, akkor a jegyemet a közigazgatási határtól venném meg, mert addig úgyis van érvényes jegyem! Nehogy dupla jeggyel utazzak már. A délibe kíséreltem meg ezt az akciót. De a jegypénztáros hölgy nem hogy nem kérdezte  meg, hogy van-e budapest bérletem és hogy a közigazgatási határtól kérem-e a jegyet, vagy a déliből, hanem még kérdésemre nem is volt hajlandó onnan jegyet adni nekem. Ezt nem értem miért nem tette meg, lehet hogy a hölgyet még nem tájékoztatták erről. Legközelebb még próbálkozom.

Vissza felé viszont túl jártam a máv eszén :) X állomástól kértem a jegyet a közigazggatási határig, ami jelen esetben 130 forint spórolást jelentett nekem. A jegypénztáros hölgy aggódva kérdezte tőlem, hogy "de ugye nem akar végig menni?" hát persze hogy DE!, csakhogy arra már eleve van érvényes bérletem ugye. Tehát, számoljunk kicsit utána. Diák jegyet váltottam, így volt 130 forint egy úton a "spórolásom". Ha minden vissza úton tudom csak megcsinálni, akkor 10 vissza úttal spóroltam több, mint egy oda útnyi jegyet. A másik szemszögből nézve pedig az én 10 oda utamon a máv nyert 1300 forintot, tehát az én "ingyenes" visszautam tulajdonképpen egyik félnek se kerül semmibe.

Mondhatni "zseniális" gondolatom támadt, amit lehet hogy ki is próbálok egyszer. A Délibe be kell hogy engedjenek a bérletemmel, hiszen érvényes és utazásra jogosít. Felszállok szépen a vonatra, és amikor jön az ellenőr megveszem tőle a jegyemet, azt mondva, hogy én Nagytéténybe szálltam fel -ami a közigazgatási határ mellesleg. Ott nincs jegypénztár, tehát felár nélkül köteles nekem jegyet eladni. Így mindenki jól jár.

Félreértés ne essék, nem azon a 130, illetve 260 forinton "verem magam", de ha egyszerűen van egy bérletem, ami érvényes is, akkor miért nem lehet a rendeltetésének megfelelően használni? Miért lehetetlenítik el, hogy ki is használjam az előnyét?

Címkék: budapest bkv máv vonat bérlet jegy

A bejegyzés trackback címe:

https://darkhoney.blog.hu/api/trackback/id/tr96903122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása