Munkapiaci minikörkép

 2009.06.12. 22:15

Egész biztos vagyok abban, hogy mostanában rengeteg ember keres magának munkát. Lehet az friss diplomás, fissen érettségizett, munkába vissza álló anyuka, otthon unatkozó feleség, vagy egész egyszerűen reményt és állást veszített felnőtt. Szerény véleményem és tapasztalatom szerint, a jelenlegi munkaerőpiacba való bele-, illetve vissza kerülés nagyon-nagyon nehéz kicsiny hazánkban, akkor ha a dolgozni akarónak nincsen valamilyen különleges képessége, extra tudása, hatalmas szerencséje, vagy tudjam is én milye. Ez nincsen, akkor marad az olyan munka, amit a társadalom hát hogy is mondjam, nem tart éppenséggel sokra. (tudom, mert csináltam ilyet, de besokaltam abból, hogy mindenki utál és lenéz) Ha valakinek nem megy le a torkán az, hogy olyan munkát végezzen, amivel embereket kell átvágni, kijátszani, megalázni, téves és éppen hogy igaz információkkal rá venni valamire, akkor bajba lesz. És, ha nem akar éhen halni akkor meg kell tanulnia nagyot nyelni. Mert mostanában, a tapasztalataim szerint az ember keresős- beszervezős és az ezt-azt értékesítős munka a "menő", illetve többnyire ez van. Erre bárkit, mondom, BÁRKIT felvesznek, bármilyen iskolai előképzettséggel, hiszen fix bér nincsen, ha tudod csinálni csináld, ha nem akkor úgy maradsz.

Azt, pedig felháborítónak tartom, hogy a cégeknél senkit sem érdekel az, hogy ki milyen iskolát és hogyan végzett el, sem az, hogy amúgy, egyébként frankón meg tudná csinálni a feladatokat amik rá várnának az adott pozíció betöltésekor. A legtöbb állásinterjún, ahol voltam csupán beszélgettünk és bemondás alapján ítélték meg azt, hogy meg tudnám-e csinálni azt amire jelentkeztem. Akkor kérdem én: Mi alapján döntötték el azt, hogy kit vesznek fel?! Azt, aki a legszimpatikusabb, akinek a legszebb az önéletrajza, akinek a legjobb a beszélőkéje? Mi alapján?? Ha nincs próbafeladat, próba nap vagy akármi, akkor hogy?!

Ezt megcáfolandó, ma kaptam egy e-mailt az egyik potenciális munkaadómtól. Elég komoly házit adott, amikor elolvastam, nem tagadom először kikerekedett a szemem, de ez az amit elvárnék minden interjúztatótól. Ő biztos vagyok benne, hogy azt fogja felvenni, aki a lehető legjobban meg tudja oldani a feladatokat, nem azt, aki a legcsinosabb.

Címkék: munka interjú állás állásinterjú munkakeresés munkapiac munka vállalás

A bejegyzés trackback címe:

https://darkhoney.blog.hu/api/trackback/id/tr981181868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása